Emmy - 12 dagar kvar...

Började dagen tidigt med ett slutprov i Anaerobic Conditioning. Kursen har varit väldigt bra, har lärt mig mycket, mycket bra saker, vi har haft praktiska delar varje onsdag då har vi lärt oss olika "tools", tex alla olympiska lyft och sedan hur man använder kettlebells, agility equipment, core, plyometrics, cirkel träning, TRX, indian clubs, supporting lifts, PNF och dynamic stretching etc. Hade praktiskt prov igår (det var jag och läraren i gymmet och han bad mig visa och förklara olika lyft och övningar och vad dom var bra för) och det gick jättebra, och provet idag gick också bra så nu hoppas jag på ett bra slutbetyg i den kursen.

Kursen har bland annat lärt mig; core training, indian clubs, individual differences in anaerobic performances, resistance training exercise prescription, program design, factors affecting force production, basic biomechanics in resistance exercise, ergogenics, bioenergetics of resistance training, hormonal responses to resistance training, stretching, plyometrics etc. Vi har i princip blivit förberedda på att bli personliga tränare!

Väldigt svåra begrepp ibland och svåra saker men jag har lyckats förstå det mesta tillslut och tar med mig mycket från den här kursen.


haha kollade igenom gamla bilder och hittade denna... systrarna koskinen på träningsläger i portugal... det var tider det, vältränad, jättehärligt gäng och strålande sol! ibland önskar jag at jag kunde spola tillbaka tiden, men det går ju tyvärr inte.. så nu är målet att bli lika vältränad som här... det här var nämligen början av sommaren som jag sprang mina bästa tider (hittills)... så nu är det bara att bli motiverad och köra på!


Kommentarer
Postat av: Mum

Nedräkning...... <3

2010-12-09 @ 09:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0