Emmy - dream/vision board

Idag ska jag hålla mitt sista tal i min speech class, ska hålla ett inspirations tal. Jag ska prata om hur jag inspirerar mig själv... genom att göra olika dreamboards. Sedan har jag dom ovanför/bredvid min säng så att jag kan se mina drömmar och mål varje dag...

Jag blir verkligen inspirerad och har läst på lite olika hemsidor att dreamboards fungerar genom att om du tittar på din dreamboard i cirka 5 minuter per dag och verkligen ser framför dig hur du uppnår dina mål så kommer du till stor sannolikhet uppnå målet inom cirka 12 (beroende på hur svårt målet är dvs). Om inte annars så kommer du att bli inspirerad varje gång du ser din dreamboard.

Så börja med att samla bilder, foton, quotes, dikter, och ja allt som inspirerar dig. använd sax, tejp, pennor, kritor, penslar ja vad du än känner för att använda och sätt fast allt som du känner för att sätta fast dem på tex en stor poster/affisch. Placera den sedan någonstans där du kan se den varje dag och låt dig inspireras....

hittade några häftiga när jag googlade på dream board...



alla bilderna hittade jag här.


Just nu ser min dream board ut såhär

här finner ni min favoritdikt, påminnelse om att jag ska vara mig själv, komma ihåg att vattna blommorna, inte älta och lämna det förflutna, och så har jag ett mål för löpningen etc. Mycket inspirerande saker som jag ser flera gånger om dagen...


Kommentarer
Postat av: Mary

åh du har alltid så bra idéer Emmy! En sån vill jag också göra! <3<3

2010-11-21 @ 00:32:48
URL: http://itssomethingaboutmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0