Sådär lagom förvirrad...

kom precis tillbaka från min student advisor, bestämde vilka kurser jag ska läsa nästa år. och så frågade jag honom om han visste hur jag skulle kunna använda min utbildning härifrån internationellt (i sverige)... han sa att en bachelor i science (exercise science) var värd mycket även internationellt.

Jag kan inte bestämma mig för vad jag vill göra, jag trivs hur bra som helst här med skola, träning och vänner, men samtidig vill jag inte vara här i fyra år för att sedan inse att nej du kan inte använda utbildningen till något... men det är klart att all utbildning är bra, och jag pluggar ju det jag vill jobba inom... Om jag vill ha min bachelor i exercise science här från Manhattan College så har jag två år kvar att läsa här... jag kan verkligen inte bestämma mig för hur jag vill göra. I framtiden vill jag jobba som hälsocoach och massageterapeut. 

Jag vet att många av er läsare är idrottare, så ni kanske vet, eller känner någon som vet och kan hjälpa mig med mitt beslut. Vill även jobba inom detta område nästa sommar så om ni har något jobb så hör mer än gärna av er. 


Älskar att massera och hjälpa folk med skador, har redan börjat min karriär genom att massera folk i laget. Det är många från laget som kommer till mig och ber om hjälp/massage... och när våra mindre hjälpsamma trainers har "sore hands" så är det jag som får ta över ibland...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Följ din magkänsla!

2010-11-03 @ 14:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0