Cross Country - Run dirty

Here we go again...

Tavlingen i lordags var superhaftig! Vi var over 200 tjejer som sprang och det var jattemycket folk som stod pa sidan om och hejade pa. Jag njot av att springa och det var riktigt roligt, aven fast det var kallt och regnigt. Coach B stod vid 3 km och ropade: its time to go now Fia, start picking up!

Jag lagger upp terrangloppen sa att jag haller en lagom bra fart forsta 3 km, och sen sista 3 km okar jag, och i slutet ska jag ha en 800m "spurt", for 800m ar ju min stracka ;) Det ar en bra taktik for jag plockar sa manga tjejer dom sista 3 km, och varje gang jag passerar en tjej sa blir jag peppad och stravar efter att passera nasta tjej framfor mig.

6 km ar valdans langt och det jobbigaste med terranglopp ar sista biten nar man spurtar ( sprint i terrangfart inte bansprint) och man ser hur langt man har kvar att spurta, puuh det ar inte latt for det ar en lang spurt. Loppet forra helgen gick pa en golfbana och det var valdigt lerigt och halt eftersom det regnade, manga hade ler stank i ansiktet och leriga pa benen... Nar jag kom i mal sa sag jag Coach B som var superglad, jag gick till henne och gjorde give me five och jag undrade varfor hon var sa glad, men sen sag jag att jag hade persat med 25 sek :) Bra jobbat Fia, klapp pa axeln! Mina fingrar var valdigt stela av kyla och jag kunde knappt boja dem sa jag fick blasa och klappa hander for att fa tillbaka rorligheten. Efter tavlingen akte vi runt i Oregon och tittade lite pa deras campus och deras bana, sen lite shopping pa en av deras outlet. En otroligt bra helg!




Jag var tvungen att springa med en grejs for min baksida som borjade gora ont efter loppet i Wyoming. Vet inte vad det var, om jag strackte det eller nagot.. Baksidan ar bra nu i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0