14 killar på 2 timmar

Igår var jag och Andrea på äventyr! Äventyret började med att vi skulle klä oss likadant...



Sedan gick vi och mötte Stephanie (en tjej i laget) i biblioteket. Hon gav oss lite instruktioner och sedan fick vi gömma oss bakom en av bibliotekets alla bokhyllor... när killarna kom gående så fick vi snurra runt bokhyllan så att dom inte såg oss... sedan så placerades de två killarna i ett varsitt study rum på en stol. Därfter gav Steph och en annan tjej oss instruktioner, jag skulle vara closed och Andrea open... efter det gick vi in till ett varsitt rum och skakade hand med den okända killen, satte oss i stolen mittemot och pratade i fem minuter.

Efter fem minuter så avbröts vi, och jag och Andrea bytte rum och fick prata med den andra killen i fem minuter. Efter ytterligare fem minuter så avbröts vi och jag och Andrea fick gå och gömma oss igen medan tjejerna som höll i experimentet gick och hämtade nästa par med okända killar... och så fortsatte det i cirka två timmar.

Pratade totalt med 14 killar, hälften av gångerna så skulle jag ha closed body language (sitta med armarna i kors, less eye contact, korsa vristerna och ha knäna ihop), och när med hälften av killarna skulle jag ha open body language (mkt ögon kontakt och bara vara mig själv helt enkelt).

Det var riktigt roligt, jag och Andrea skrattade hela tiden mellan bytena av killar och när vi bytte rum. Det var ganska nervöst i början men sedan kom man in i det. Jag tyckte att det var riktigt jobbigt att vara closed body language för jag kände mig så otrevlig, särskilt när man såg hur obekväm killen blev när man visade hur ointresserad man var. Särkilst jobbigt var det när det var killar som såg bra ut och jag ville prata med...

Jag hade väldigt roligt så två timmar gick fort, och  efteråt så tackade tjejerna för tt vi hjälpte dom, fick ett presentkort på Starbucks som tack för att vi ställde upp i deras experiment (som dom gjorde för en psykologikurs). Om 4 veckor får vi reda på deras resultat, och då får vi se om det finns någon korrelation mellan kroppsspråket och hur killarna uppfattade första kontakten...

Roligaste var iallafall efteråt när en av tjejerna som höll i experimentet sa att en av killarna hade skickat ett sms till henne och skrivit "You better get to know those Swedish girls and bring them to the next party"... Han var en av dom snygga också haha!! Sedan sa hon att hennes pojkvän (som var en av killarna i experimentet) hade sagt till henne efteråt "What did you think when you sat me in a room with two beautiful Swedish girls" haha!
En annan höjdpunkt var när jag satt och pratade med en söt lacrosse spelare, och en av experimentledarna kom in så sa han "whaaat that was not 5 minutes" haha..

...igårkväll hade jag en ny friend request på Fb, men den ignorerades för det var en av dom mysko killarna, och dessutom så hade jag closed body language mot honom och var inte alls trevlig så varför la han till mig...

Det var jätteroligt att delta i deras psykologi experiment, nu har jag några fler att säga hej på till campus!! Det var ett riktigt roligt äventyr vi hade igår jag och min roomie!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket intressant experiment!

2010-11-04 @ 17:03:30
Postat av: mum

speed dating ;)

2010-11-04 @ 18:29:53
Postat av: May-Len

Vilken kul och intressant "grej"! Nu har ni fått tips hur ni skall avvisa ointressanta killar!! fast det funkade ju inte så bra ju, ni är tydligen alldeles för charmiga för ngt så´nt!

Kram

May-Len

2010-11-05 @ 13:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0