Osteopathic treatment

Igår var jag och observerade Dr. Judith Kahn ett par timmar. Det var väldigt intressant, och jag lärde mig mycket om ostepathic treatment. Jag fick vara med när hon behandlade fyra patienter, hon började först med att prata med dem, hur de mådde och liknande. sedan började hon undersöka deras ryggrad när de stod upp. Sedan la de sig ner på behandlingsbordet, då tog hon tag i vristerna och kände "the cranial vibration" som hon beskrev som en rythm som gick från vårat huvud genom hela kroppen. Genom att känna på vibrationerna så kände hon var det fanns låsningar i patientens kropp. Sedan gjorde hon olika saker med huvudets alla ben och liknande. Jag satt där helt fängslad och inspekterade, det var verkligen superintressant!

Inte bara behandlingen var intressant, även några av hennes patienter som kom in var intressanta....
När den första patienten kom frågade Dr. Kahn hur hon mådde så började hon berätta om att hon mådde dåligt för att hennes son precis har blivit diagnostiserad med cancer och så pratade hon om hur allvarligt det var och hur sjuk han var och att dom planerade för att han skulle dö snart etc. Där satt jag, och när hon kollade mot mig visste jag inte vad jag skulle säga... En annan patient var halft förlamad efter en stroke. Hon var väldigt upprörd och arg över sin situation, och skrek ut sin frustration. En annan patient hade varit med om en bilolycka och brutit 8 ben i kroppen och spräck skallen... Den fjärde patienten var väldigt nervös och hade mycket som hon oroade sig för...Det var lite speciellt att få vara med om alla typer av patienter.

Vet inte riktigt vad jag tycker om osteopathic treatment men det var en intressant upplevelse, och Dr. Kahn är en självsäker kvinna med båda fötterna på jorden, hon är ärlig, omtänksam och hon gav mig lite kontakter som jag kan ha använding av. Hon sa också att jag var välkommen tillbaka när som helst, och så ville hon att jag skulle följa med henne när hon gjorde behandlingar på sjukhus...

Kommentarer
Postat av: Mum

Intressant, kan hon inte undersöka min rygg med :)

jag ska till läkare på måndag

2010-10-07 @ 13:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0