Resan mot smärtfriheten börjar närma sig målgång...

Som jag skrev tidigare så fått jag hjälp av en kille som heter Colin, han är supersmart och jätteduktig på anatomi och skador och liknande. Han har hjälpt mig lista ut vad som är fel med min fot, och vad som orsakar det. och igår kom han fram till varför det har blivit som det har blivit.

Här är anledningen, jag stukade foten så mycket att mitt ledband (på utsidan av foten) gick av förr ett par år sedan... efter det har jag haft problem med foten till och från och det har aldrig blivit helt 100... Igår analyserad Colin hur jag gick och sprang, och jag har mer rörlighet och vrider min fot mer åt sidan pga den saknade ledbandet som inte stödjer foten.. så jag lägger mer belastning på fotens utsida när jag går och springer... detta gör att en sena som går från fotens insida upp på smalbenet blir mer stel eftersom den får helt fel belastning...

Så nu kommer detta problem att försvinna genom att tejpa foten så att den får det stöd som den skulle ha haftmed ledbandet som gick av, massera stenhårt på anterior tibialis, massera med is, stretcha och hoppas på att det blir bra snart!



superstel anterior tibialis är förmodligen orsaken...

Så nu blir det massage och isning samt tejpning av foten som gäller...

Har haft ont i min fot sedan i januari, hoppet att få springa smärtfritt var påväg att försvinna ett tag, nu tror jag att det är möjligt igen...

Kommentarer
Postat av: Asbjorningeborg

Very nice site. I must say that I am impressed. Keep up the good work.

2011-03-28 @ 23:42:14
URL: http://asbjorningeborg.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0