Söndag

började dagen med en skön sovmorgon, vaknade vid 11! åt brunch sedan gick jag en söndagspromenad i det strålande solskenet till Target. köpte nödvändiga saker så som ett par supermysiga tofflor, nya hörlurar, kamerafodral, vantar och lite annat. Efter middagen så gick jag och Malin över till OV till C och A's lägenhet, jag fick massage av Colin (han är grymt duktig). Han vet varför jag har ont i min fot, så nu ska han börja behandla mig och så ska jag se till att bli av med den här dumma smärtan! Han undersöker och kommer fram till orsaken till skillnad mot läkarna här som bara behandlar där det gör ont! Nu hoppas vi på att Colins stenhårda massage kommer hjälpa!

Efter massagen kollade vi på film och relaxade i deras förvånatsvärt mysiga lägenhet (killar brukar nämligen inte ha tända ljus och så mysig inredning, både jag och Malin var förvånade). Den lugna avslappnade kvällen avslutades dock med att Colin skar sig jättedjupt på ett glas och blodet sprutade. Jag fick lugna ner honom och övertyga honom att han inte kommer dö, plåstrade om så gott det gick med diverse plåster och handukar och liknade. Sedan packade vi iordning en väska med snacks, pluggböcker och annat nödvändigt han kunde behöva under väntan på sjukhuset. Alex följde med honom... 

(Mamma nu har du fått ytterligare ett bevis på att jag har ärvt dina omhändertagande sjuksköterske vanor haha det tackar jag för, då jag flera gånger har fått vara den som agerat mamma/sjuksköterska åt mina vänner som råkat ut för diverse trubbel! Det gäller bara att vara lugn så sprider lugnet sig till person som gjort sig illa).

Nu ska jag läsa lite i nyaste Cosmopolitan innan jag somnar... måndag imorgon, vilket innebär starten på en ny vecka! Nu köööör vi!

Kommentarer
Postat av: Mum

Du ser, vårdyrket är kanske inte helt fel ;)

Du kan ju bli sjuksköterska :)

2010-10-18 @ 06:46:13
Postat av: Jocke

Hej Emmy! Jag kan inte boka om min hemresa så att jag flyger via NY istället för Atlanta :( I'll let you know om det dyker upp något annat tillfälle att hälsa på!

2010-10-18 @ 23:43:40
URL: http://joks.blogg.se/mexico

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0