Biblioteket är mitt andra hem

Man skulle nästan kunna tro det, de senaste dagarna har jag tillbringat alldeles fööör många timmar i biblioteket. Idag satt jag, Malin, Lissa, Meghan och så var Felix där ett tag, i ett studieroom i 5 timmar!!! Vi var effektiva och fick mycket gjort. Sedan efter en lång och härlig svenskmiddag med myyyycket skratt och onyttig mat så gick jag och Siri tillbaka till biblioteket och så hjälpte hon mig att förklara massa olika tissues och hur dom ser ut. Imorgon ska jag ha ett prov om the microskope and tissues. Vi ska kunna alla delarna på ett mikroskop, och ALLT om tissues. Hon kommer lägga upp bilder som dessa




fast inte ha med några namn under bilderna såklart... det är det vi ska kunna skriva samt vad som utmärker de olika tissues ;)

Siri har hjälpt mig jättemycket (tack sötnos), och hjärnan får inte in mer detaljer om vilket tissue som har mer longated fibers than the other, eller vilket tissue som har irregular or regular arranged fibers osv... nu gav jag upp och gick tillbaka till rummet för första gången sedan 11 imorse haha. tragiskt! men sånt är livet som student ibland, särskilt när man har två svåra prov måndag och tisdag, samt paper due tisdag! skjut mig! det är tur att det händer massa roliga saker hela tiden, annars hade jag aldrig klarat av detta!

plugga tillsammans är också roligare, jag pluggar bättre tillsammans med andra.. även om det tar längre tid så får jag mer gjort! och så är det alltid roligt att ha någon att prata med under pluggpauserna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0