Emmy och resan mot smärtfriheten...

Träffade läkaren idag. Han frågade om det fortfarande gjorde ont och jag sa ja, sedan så satt han och klämde och försökte hitta punkten där det gjrode mest ont. När han hittade den så vände han sig om och frågade en av våra trainers om dom hade fått in det idag... sedan frågade han efter en storlek. sedan sa han ordet needle och då förstod jag vad dom pratade om. så jag sög åt mig foten så som en sköldpadda gömmer huvudet när den blir rädd... jag sa nej nej jag vill itne ha någon spruta.

Då suckade läkaren och sa att det finns inte mycket annat att göra, för jag har vilat från löpning i MÅNGA veckor behandlat med laser, ultraljud, isbad och gjort övningar, masserat, ätit två kurer med voltaren.. den blir inte bättre! Jag HATAR nålar så jag frågade panikartat om det verkligen inte fanns något annat att göra än att ta kortisonsprutan... då kom den andra trainern in.. han hörde väll min panik och har pratat med mig om fotens framtid... han kom med förslaget att lägga på ett ------ ---- -- --  och jag sa jaaa JAA det låter jättebra!! Hörde inte vad han sa men det var inget med needle i meningen och det räckte för mig.

Så läkarn suckade irriterat och sa jaa ok då, vi provar med det och om inte det hjälper så blir det kortison nästa vecka.. Efter det gick jag in och vår trainer tar fram en spruta och en flaska med rinnande medicin.. Han kommer fram till mig och skrattar och sa jag lovar att det här inte är en spruta.. då slappnar jag av och väntar spännande på att få se vad det är jag ska göra nu. Han tar fram något som ser ut som ett plåster, och så droppar han ner medicin på ena cirkeln, på den andra lägger han någon annan vätska... sedan sätter han på det på foten och säger nu får du inte duscha på 14 timmar.. Jag sa inte ens med foten utanför duschen? Då skrattade han och sa jo jag menade att du inte får duscha foten så att plåstret åker av...

När allting vad klart så frågade jag vad det var han satte på min fot, han sa att det var som ett batteridrivet plåster som pumpar in medicin i min fot. Han sa att jag inte får trycka på det eller ha skor som trycker på.. och så ska jag ta av det fyra i natt!

Såhär spännande ser det ut:


Ser konstigt ut att gå med ballerina skor och en strumpa men strumpan måste sitta på som skydd mot plåstret.


har aldrig sett något sånt här tidigare så det ska bli spännande att se hur, men framför allt OM det fungerar...



Så ingen löpning på ytterligare en vecka. Magiskt (förhoppninsvis) plåster på foten och träffa läkaren igen nästa tisdag... Nu ska jag gå till coach M och berätta vad som pågår. Han kommer vara ALLT annat än glad...


Kommentarer
Postat av: S

Det var ett stort!, mycket märkligt plåster...

2010-09-14 @ 21:15:03
Postat av: Mum

ett + och - plåster...spännande. Aldrig sett :)

2010-09-14 @ 22:51:24
Postat av: Mallan

Hoppas hoppas hoppas att det hjälper!!!

2010-09-15 @ 14:09:56
URL: http://manhattangirl.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Aj, det där ser inte så skönt ut :(

2010-09-15 @ 14:29:57
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Lina Bergström

Hejsan, jag är på jakt efter en brun utan sol som är bra. Har du något bra tips? :)

2010-09-15 @ 14:32:33
URL: http://bergstromlinas.blogg.se/
Postat av: lucke

Hejsan, slutat skolan för idag? :)

2010-09-15 @ 14:45:25
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0