Livet är en fest

trots mycket plugg så har jag det hur bra som helst just nu. I fredags åkte vi (jag, Andrea och Malin) in till stan och shoppade och fotade lite i en park... det var kul att komma iväg lite och att promenera runt i New York city tillsammans med tjejerna en varm höstkväll är ju aldrig fel ;)
I lördags så åkte XC laget till Fairfield och tävlade, jag sprang inte men följde med och hejjade.. satt iofs mest under ett träd i skuggan och pluggade ;) När Tobbe kom tillbaka till lagets samlingsplats efter killarnas lopp, och nerjoggad och klar så frågade jag hur gick loppet kändes det bra? Tobbe kollar på mig som om att jag skämtade, sedan svarade han: vart var du någonstanns... jag vann loppet med över 40 sekunder till tvåan haha! oups!

Lördag kväll under middagen så disskuterade vi kvällens planer. Alla ville festa, och eftersom vi går på collegeså finns det ALLTID ett par fester att gå på... Så efter middagen gick jag, Siri, Malin och Lissa till OV till Marias lägenhet. Maria var inte där, men det var öppet så vi gick in. Efter ett tag så kom Maria tillbaka med två kassar fulla med kakor, glass och lite vin. Hon blev förvånad över att se oss där haha och frågade vad gör ni här. Då sa vi att vi skulle förfesta och sedan gå ut, och att hon skulle med vilket hon såklart ville ;)
Det slutade med att vi gick ett par våningar upp till killarnas lägenhet, lekte ett par lekar, lyssnade på musik och sedan bar dom bort borden så folk kunde dansa. Kvällen avslutades med att en tjej kom in med sin gitarr och sjöng och spelade lite olika låtar. Hon var jätteduktig och jag fick en huvudmassage samtidigt så jag blev helt trött! Efter ett tag så ville folk dra ut så några åkte in till city för att gå till en club, medan andra gick rakt över gatan till skolans mest besökta bar... Själv så gick jag och Malin tillbaka och hade pyjamas party innan vi somnade sött! Väldigt spontan och härlig kväll som dessutom redde ut en hel del frågetecken haha!

Nu är klockan snart tio, och söndagsångesten har kommit. Måndag imorgon, upp tidigt för morgonjogg. Blää! Men inte mycket att göra... får tänka på att jag ska få springa imorgon eftermiddag!!! Foten känns bra och nackspärren är nästan borta...jag är supertaggad på att få börja träna stenhårt nu!
Vad gör vi, nu kör vi!!!!!!









Kommentarer
Postat av: Jossan

Och nu till den STORA frågan.. Drack du!? Gör mig inte besviken nu Em.. .

2010-09-27 @ 23:10:31
Postat av: Emmy

jag drack inte! drack gatorade (typ som powerade haha) det tog ett tag för folk att fatta att det BARA var gatorade ;) hur gick din helg utan alkohol ;) :P

2010-09-28 @ 02:32:02
URL: http://emmyochfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0