Emmy - leva livet, kom så ska vi leva livet, livet!

Igår var det torsdag, det var en riktigt riktigt innehållsrik och rolig dag!!!
Jag vaknade klockan 7.07 och åt frukost, sedan skrev jag prov. Vid nio så gick jag tillbaka och tog en nap i 45 minuter... sedan hade vi gymnastik lektion och då var jag på jättebra humör, hade hur kul som helst tillsammans med alla i klassen... började med att Y sa att han var trött, och då sa jag att jag kände mig jätteutvilad efter min nap... då sa han hur har du kunnat ta en nap när klockan bara är 10? haha det tänkte jag aldrig på, bra jobbat att klämma in en nap medans de flesta precis har vaknat.. under lektionen så gick våra lärare igenom trampolinövningar och skills. sedan fick vi våran skill sheat och gick omkring och visade upp vad vi kunde och fick en godkänd stämpel på listan.. det var sjukt kul, älskar den klassen för vi är en så härlig grupp som har den tillsammans... så även om den är farlig och jag typ håller på att slå ihjäl mig varje lektion så har jag sjukt kul och skrattar hela tiden!!

...efter den så gick jag och hade en rolig lunch tillsammans med Brian och Pat, två icke-athleter haha... lyckades övertala Brian att följa med på en löprunda senare under eftermiddagen.. lunchen avslutades med en kopp vaniljkaffe och två chocolate chip cookies, och jag blev helt hyper... gick tillbaka och städade rummet, bockade av saker på att göra listan och var överproduktiv haha. sedan gick jag till gymmet och mötte Brian... vi sprang en runda runt i parken och pratade om allt möjligt, det var jätteroligt att springa tillsammans med en ny löparkompis. träningen avslutades med med ett arm och magpass i gymmet, och gud vad trött jag blev!!

...Till middag så var det BBQ på the quad, de hade burit ut högtalare som pumpade bra musik, alla studenter gick omkring och plockade på sig god mat och satt sedan och åt tillsammans. det var jättemysigt tycker jag, fast skulle kunna ha varit liiite varmare...
...efter att jag ätit mig mätt och minglat runt på the quad så var det dags för lektion, en av de bästa lektionerna i veckan - Principles and philosophies of athletes and PE... på dagens schema stod det debatt.. tre par elever debatterade om olika aktuella ämnen och hela klassen blev involverad.. det diskuterades om random dopingtests for athletes, om athletes ska kunna slippa delta på idrottslektionerna eftersom dom redan tränar mycket, och om det är rätt eller fel att tävla på idrottslektioner för yngre barn. Diskussionerna blev väldigt hetsiga ibland då många hade delade meningar och våran lärare hade som vanligt dom bästa kommentarerna och historierna att bidra med..

... efter lektionen så satte jag mig och köttade klart min case-study in motor learning. sedan gick jag och printade den på bibblan.. påväg tillbaka så passerar jag baseball killarnas rum och hör att det är någonting på g så jag stannar där ett tag och umgås vilket var riktigt roligt.. när dom gick vidare till en bar så ville jag följa med så jag bestämde att jag och Y skulle möta upp dom senare då vi inte var klara att åka.. jag gick och bytte om och gick sedan tillbaka till rummet och väntade på att Y skulle bli klar... det slutade med att vi inte åka till baren, istället så hjälpte jag honom att massera och mjuka upp hans muskler i axeln och armen (herregud bb killar förstör sina armar på alla kast och slag), sedan lyssnade vi på musik och satt och pratade... sedan satte vi på en film, och det slutade med att vi båda somnar.. när jag vaknar är filmen slut så jag tar hissen ner till mitt rum och innan jag somnade så tänkte jag " herregud vilken innehållsrik och rolig dag, jag vill aldrig åka härifrån"...


Kommentarer
Postat av: Jossan

Gash, jag vill åka! Måste verkligen kolla upp de där med åldern! Har försökt googla, men har inte hittat nåt? Kanske kan skicka iväg en förfrågan till bluechip för att kolla upp det bara, och om det är ok, så kan jag börja söka själv? Hur bra måste man vara på toefl testet egentligen? Min engelska är kanske inte den bästa.. :(

2011-04-10 @ 07:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0