Mt. Sac och Long Beach Invitational

Det har varit en laaang helg och an ar den inte over... Nu sitter jag och Chris pa cafe Europe och pluggar. Tog en liten paus fran skrivandet. I torsdags akte vi till LA for att heja pa Chris och Alma som sprang 10 km. Det gick bra for bada och Chris slog personligt rekord med nya tiden 35.16 min :)

Dom sprang i tva olika heat sa vi tittade pa tva 10 km lopp, manga varv... Men det var roligt :)

 

Sen tog vi lite seger bilder ;)

Pa lordagen var det dags for oss andra att tavla. Solen stekte sa vi holl oss i skuggan tills det var dags att varma upp och springa 800m. Jag var i andra heatet och det gick helt ok, jag tvekade om jag skulle ga vid 300m kvar eller om jag skulle vanta med att ga tills det var 200m kvar.... Coach hade sagt at mig innan loppet att ga nar det var 200m kvar sa jag vantade med att ga och forsokte oka farten sista 200m. Jag kom i mal pa tiden 2.10, valdans frusterande och det var en besvikelse eftersom jag hade trott jag skulle springa mycket fortare for det har gatt toppenbra pa traningarna.. Any ways efter loppet joggade jag ner med Sanna som var dar med sitt lag. WOHO! Superkul att traffa henne igen, sag hennes sist i vintras nar vi bada var hemma over jullovet, sen traffade jag hennes amerikanska pojkvan som var supertrevlig!

Jag och sota Mustonen :)

Sanna sprang 1500m pa lordagen och persade med en sekund. Valdans bokigt lopp da hon blev instangd men hon lyckades ta sig ur massan och avsluta med en fin spurt.

Senare pa fredag kvallen kom Mary som skulle springa 1500m och jag stannade kvar med alla kastare fran laget for att kolla pa hennes lopp. Hon sprang bra och slog pers med en sekund :) Jag traffade henne dagen efter pa Long Beach tavlingen som jag akte till med Amy som ville fa en andra chans att springa ett bra 800m lopp. Jag stod over att tavla tva dagar i rad eftersom min halsena fortfarande gor ont :(

 

Mary springades for SMU i rott linne och bla shorts :)

 

Jag maste borja kora mer armhavningar hahaha...

Amy i rott langst bort och svensken Lovisa i rott for SMU :)

Klara vad ocksa dar och hon slog personligt rekord pa 3000m hinder, woho!

 

Det har varit en toppenbra och valdans varm friidrottshelg. Jag har en bonnabranna eftersom jag hade t-shirt pa mig hela dagen igar. BAAH haha maste jobba med att fa bort den fula solbrannan...  Det var roligt att traffa tjejerna igen och det kandes konstigt att prata svenska igen men jag kom snabbt in i det igen haha :) PEACE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0