Emmy - åker till Boston imorgon

tävlar imorgon eftermiddag och kommer tillbaka på lördag. Skulle ha stannat till söndag kväll för att passa på att umgås med Mark (som ska tävla på samma tävling). Men när jag frågade Coach om jag kunde stanna en natt till och åka tillbaka själv på söndagen så sa han nej.

här är våran discussion:
-Jag: men om mina föräldrar mailar dig och säger att det är ok samt Mark's föräldrar mailar och säger att det är ok så bryter man ju inte mot någon NCAA regel (jag vet dum regel men så är det, och ens föräldrar måste godkänna även om man är över 21 och myndig, du skulle kunna vara 30 år och fortfarande behöva ett godkännande mail från dina föräldrar för att få åka hem själv från en tävling).
-(Då är han tyst ett tag för han vet att jag hade rätt, men så säger) han: att den här helgen så är det särskilda regler...
-jag:  okeeej, varför då?
-han: jag vill vara säker på att hela laget är hemma på lördag kväll...
-jag: varför kan jag inte komma hem på söndag istället?
-han: "Because it is MAAC next week". (Vi har våran conference tävling nästa fredag, och den här conferensen lever våran coach för...)
-jag: men jag åker ju hem på söndag, det är inte så att jag har tänkt stanna hela veckan...
-han: ja men jag vågar inte riskera att du blir fast där, du vet man kan aldrig vara säker på vädret där uppe...


Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra, för om jag stannar kvar ändå så kommer han bli arg men jag bryter egentligen inte mot några regler... fast igår sa han att jag kunde få ledigt en helg och åka och hälsa på Mark... så om jag följer hans vilja och åker hem med laget så får jag nog ledigt en annan helg.. faaaast man kan ju aldrig vara säker när det gäller honom så jag ska fundera hur jag ska göra...

Nu ska jag packa väskan och sedan kanske jag ska promenera över till OV och kolla på Jersey Shore... Det ska bli så himla skönt att åka iväg imorgon; komma bort från campus och bo på hotell samt springa en rolig och megastor tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0