Emmy - en härlig helg med två heldagar i New York city

I lördags så åkte jag, Malin, Siri, Micke och svenska recruiten Lisa Lantz in till central park, vi gick en promenad i den tidiga vårsolen, därefter promenerade vi vidare till Alice's tea cup och fikade. När det var dags för de andra att bege sig hemåt så kände jag att mitt äventyr i stan inte riktigt var avslutat så jag traskade vidare till Times Square, njöt av den fantastiska utsikten och så hann jag självklart med lite shopping. Kollade bland annat in i den (ganska så) nyöppnade Forever 21 som var FYRA våningar, där kan man spendera en dag om man vill!!!
När jag kom tillbaka så gick jag och A + C över till de andra i Horan Hall, vi var där ett tag innan vi gick över till lägenheten i OV. Där började det spelas spel och lektes lekar... bra musik, mycket skratt och galenheter senare så ville de flesta dra vidare men jag kände att det var dags att gå och lägga mig. Jag ställde inte klockan för jag täntke att äsch jag ska inte åka in till stan fören vid 12 så jag lär ju vakna innan dess...

Min sovmorgon blev längre än vad jag tänkt, tjugo minuter innan jag planerat att möta upp Lisa för att åka in till stan så vaknar jag... Lite senare än vad det var tänkt så åkte jag, Lisa och Micke in till stan. Vi åkte downtown och promenerade runt i China Town, gick Broadway ner till Brooklyn Bridge, och efter en promenad på bron så avslutades dagen på köpcentret Century 21 (där kan man också lätt slå ihjäl timmar).






Dessa lås var fast på mitten av bron. Här och var överallt i hela världen så kan man se detta: par köpet ett lås tillsammans och låser fast det på ett betydelsefullt ställe för att visa att man kommer älska varandra för alltid. Jag tycker att den här trenden är riktigt romantisk.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det var en riktigt härlig söndagseftermiddag, njöt varenda sekund!

2011-03-07 @ 16:09:22
URL: http://getmyselftogether.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0