Emmy - snow snow

Det är is överallt! Folk halkar omkring på campus som bambi på hal is, och klagar över att vi inte har snowdays som alla andra skolor, i hissen imorse så sa en kille "jag hoppas jag ramlar och bryter ett par ben så jag kan stämma skolan" haha heeelt rätt inställning, eller inte! ... Jag har halkat ett par gånger, men tycker inte att det är tillräckligt farligt därute för att skolan ska bli inställd ännu fler dagar... Jag tycker om vintern, det är så fint och mysigt med all snö... Den enda gången som jag verkligen hatade veckans väder var när brandlarmet gick natten till onsdagen... någon hade bränt popcorn i micron på sjunde våningen så alla studenter fick utrymma och stå ute och frysa i hagelstorm... Då var jag laaagom glad haha! Fast sov dubbelt så skönt när vi 40 minuter senare fick komma tillbaka in och krypa ner i en varm säng.
Idag har hittills varit en bra dag, hade en intressant kinesiologi lektion imorse, vi gjorde postural assessments på varandra: bedömde kroppshållning (om öron, axlar, händer, höfter, vrister etc var jämnlånga etc). Sedan diskuterade vi olika anledningar till varför vissa var "ojämna" och vad det kunde ha för inverkan på kroppen. Våran lärare är jätteduktig och berättar massa intressanta berättelser, samt anknyter allting till sport och sportskador för att göra det mer intressant!
Efter det så hade jag gymnastik, idag gick vi igenom spotting, och tränade på olika positioner samt head-standing. Det var väldigt utmanande och svårt, men lyckades faktiskt ett par gånger!!
Nu ska jag snart iväg och träna (snabbhets intervaller står på schemat), och därefter ska jag ha kvällskurs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0