Emmy - tid på burk

Igår på träningen så fick jag höra "jag ser aldrig dig längre, vart håller du hus?" och idag vid lunchen så fick jag höra samma kommentar från en annan person.  Jag svarar att jag är här, där och någonstanns mittemellan...
Såhär ser mitt schema ut för den här terminen:
...för er som räknade ut antalet timmar så ja ni ser rätt, det är 23 timmar jag går i skolan. Men mina kurser är endast värda 16 credits, det är inte roligt att inte få credits för varje timme men inte mkt jag kan göra åt Manhattan College's regler.
Det är bara irriterande när folk säger "jahaaa du läser 16 credits", "ahaaaa men gymnastik, Yoga och Team Sports räknas inte som riktiga kurser". Till alla dom får jag lust att säga shut up, det är inga lätta kurser, vi leker inte bara utan lär oss mycket viktig information kring ämnena och klasserna kan vara väldigt tuffa/svåra!
Jag gillar alla min kurser jag har den här terminen så jag går gärna 23 timmar i skolan i veckan, jag lär mig jättemycket varje dag. Men ibland önskar jag att det gick att köpa tid på burk, särskilt när det finns så mycket mer än bara gå i skolan och träna jag vill göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0