Emmy - tillbaka från Boston

I fredags morse så åkte vi buss 3.5h till Boston, lämnade sakerna och bytte om på hotellrummet och sedan bar det av till arenan. Där fick jag vänta 3 timmar innan det var dags att värma upp inför min 500m lopp. Jag visste att det brukar bli försenat på stora tävlingar som denna så jag värmde upp 40 min innan start... Längre jogg än vanligt för att väcka benen efter en lång bussresa...

Hamnade på bana sex i andra heatet, i starten hörde jag en coach som stod på sidan av banan säga till någon "she is from Sweden" efter speakern hade ropat ut mitt namn... Starten gick och jag visste att jag var tvungen att trycka på lite mer det här loppet än föregående för att få en bättre placering.. Jag placerade mig trea men gick 100m senare förbi till andra platsen.. innan sista kurvan försöker jag gå om men kommer inte förbi och tänker att jag tar det efter kurvan på upploppet.. men ettan får en liten lucka.. jag springer över mållinjen och tittar på resultatet.. 1.15.21 vilket innebär PERS med en sekund och kvalificering till ECAC (stor tävling i Boston om tre veckor)...Totalt så kom jag på tredje plats av 55 tävlande!! Kändes jättebra, särskilt när jag tänker på vilken jobbig uppbyggnadsäsong jag har haft pga skada i foten. Nu är det två/tre tävlingar kvar inomhus så nu är det är bara att köra på!!!!

Här kan nu se en video från mitt lopp, och såhär stod det på våran hemsida

"BOSTON - Several members of the Manhattan College women's track & field turned in impressive performances on day one of the St. Valentine Invitational from Boston University's Track & Tennis Center on Friday.

Emmy Koskinen (Sodertalje, Sweden) had the best showing by a Manhattan athlete.  She placed third in the 500 meters in a time of 1:15.21."

 
Väl tillbaka på hotellrummet så orkade vi inte hitta på något särskilt efter en lååång dag i friidrotthallen.. Så vi kollade film och bara tog det lugnt. Jag delade rum med Siri och Malin men eftersom M sov hos T så fick jag och Siri en varsin dubbelsäng som vi passade på att bre ut oss i bara för att vi kunde. 

Lördagen började med en suuuupergod frukost på hotellet, sedan sprang jag distans tillsammans med Coach Stoll. Därefter åkte vi till arenan, där väntade en heldag med killar. Alla tjejerna tävlade på fredagen så nu var det killarnas tur att tävla.. Dagen började med en promenad för att köpa kaffe, när vi gick förbi parkeringen så ser jag Mark's familj parkera bilen... Jag hälsar på dom alla och blev jätteglad över att se dom igen, säger att jag ska bara iväg och köpa en kaffe och att vi möts i arenan snart.
När jag kommer tillbaka så ser jag Mark, och herregud vilket lyckorus!!!! När Mark är ute och värmer upp inför sitt första inomhuslopp någonsin så står jag och pratar med hans systrar och pappa, har en lång discussion med pappan om att jag vill bli en PT (för han jobbar nämligen som det), sedan kollade vi på tävlingarna tillsammans. Mark sprang jättebra och såg stark ut, jättekul att se att träningen fungerar bra på den nya skolan... Senare när det var dags att säga hejdå så var det inte roligt, inte roligt alls... men vi ses snart igen!!!

Eftersom vi har långlöpare i vårat lag så var vi typ kvar sist i arenan, inte sååå roligt men jag och Megan och Liz roade oss med en handklappningslek (stod vid läktaren och stack ner handen när någon joggade förbi, den som fick flest high fives vann)... man är rätt lättroad efter en heldag i arenan, och killarna som sprang förbi såg riktigt glada ut och kom förbi flera gånger haha... Därefter väntade en lååång bussresa hem, jag var sjukt uttråkad för filmen som coach valde var en stört tråkig gansterfilm och min musikspelare dog...


Kommentarer
Postat av: mum

<3 <3 <3

2011-02-13 @ 23:16:36
Postat av: Pappa

Tack för det fina kortet. Jag väntade tills idag enligt instruktionerna. "100 hjärtan tillbaka".

Häftig video. Fan vad bra du är. Puss & Kram Pappa!

2011-02-14 @ 07:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0