Emmy - spring, spring, spring

Tävlade igår, sprang 800m i The Armory. Det var Mets (Metropolitan Championship, en av våra conference tävlingar).
Dagen började tidigt klockan 7.00 med en promenad över till OV, frukost i Malin och Siris lägenhet, sedan satte vi oss på team bussen och åkte ett par block downtown till 168th street. Väl framme så hade jag fyra timmar till start att döda, det gjorde jag genom att hjälpa till med att massera stela ryggar, hejja på de andra som tävlade samt ladda inför mitt lopp. Under uppvärmningen så bråkade min fot mer än vanligt så jag blev jättestressad och orolig, gick upp till Coach och sa att jag inte trodde jag kunde springa för foten gjorde jätteont. Han gav mig någon mysko salva som jag smörjde på foten, det brände så mycket att jag trodde jag skulle få en brännskada.
Jag öppnade loppet lugnt, för jag vet aldrig vilka jag springer emot och ville se hur fort dom öppnade... första varvet gick på 32, så jag tänkte ok det här är ett bra tempo, andra varvet såg jag bara till att behålla min fjärde plats genom att springa i ytterspår. Under det tredje varvet så placerade jag mig bakom ettan och vid klockringning så försökte jag gå om efter kurvan, jag tog mig förbi och behöll ledningen hela vägen över mållinjen, med sluttiden 2.14.69 vilket är cirka sekunden från inomhusperset! Ett bra lopp!
efter mitt lopp så joggade jag och Maria ner, stretchade, isade, och sedan hjälpte jag till att massera stela baksidor. Efter det satte jag och Malin oss på läktaren med resten av laget och väntade på att sista grenen (stavhopp) skulle bli klart så vi kunde åka hem... det tog eviiiiigheter, men vi fick inte åka tillbaka för Coach sa "we came here as a team, and we are leaving as a team". Så vi försökte döda tiden med kaffe, skype och fruit ninja på iphone.

Kommentarer
Postat av: Mum

Bra jobbat !!!

Snart så är det spring så spring ;)

2011-01-31 @ 04:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0