Emmy - jag har det bra idag!

Kom precis tillbaka till rummet från min night class, ikväll så dissikerade vi råttor. Det var superäckligt och jätteintressant på samma gång. Nu ska jag måla naglarna vackert röda, sedan ska jag öppna min dillchips påse som jag fick i paketet från familjen igår (tack tack) och sätta mig i the study room och plugga inför mitt kinesiologi prov imorgon.

Idag har varit en väldigt bra dag, har hänt hur mycket som helst, små och stora saker... Men topp 3 idag ser ut såhär: 

3-
Team sports lektion med fotboll. Våran lärare är jätterolig och duktig, hon inspirerar och underhåller på samma gång vilket håller oss studenter aktiva och glada.
Hon berättar historier om egna erfarenheter som coach och resor hon haft genom sitt yrke och jag tycker att det är jätteroligt att höra på dom för dom är alltid lika galna och intressanta.

2 -Ett annat stort pluss för denna onsdag var vid middagen när jag och Micke var på skratthumör, herregud det var länge sedan jag skrattade så mycket!! Skrattar alltid tillsammans med honom, han är bra rolig han!



1- etta på listan... Idag så snöade det (inte ett pluss men det ledde till topp ett på listan haha), så baseball laget kunde inte spela sitt game... istället så tränade dom inne i inomhushallen. Jag känner några i laget, så när dom satt vid sidan av och väntade på sin tur att träna batta innanför nätet (deras coach stod bakom en nätmur och kastade och dom tränade på slag med klubban (haha svårt att förklara på svenska men hoppas ni förstår). När jag går fram och hälsar på dom och står och snackar lite så säger deras coach något åt dem som jag inte hör, men jag antar att det inte var något bra för dom säger åt mig att jag borde gå därifrån för att deras tränare gillar inte när dom inte är fokuserade på träningen... Sedan så säger coachen något åt mig som jag inte hörde, så jag frågar vad sa han till killarna.. då sa dom sa du ska in under nätet och hit the ball with the bat. Jag tänkte vaa är han seriös??? Då sa dom jaa skynda dig nu och gå under nätet.. Så inför hela laget som sitter och väntar på sin tur att slå så går jag under nätet, får ett bat från killen som precis battat (eller hur det nu stavas).. Ställer mig på plats och ser hur ALLA stannar upp och stirrar på mig där jag står i mina löparshorts och rosa t-shirt och försöker träffa bollen som deras coach kastar. Jag missar den första och alla skrattar, då tänker jag herregud Emmy nu får du fan se till att träffa nästa boll annars blir det här jättepinsamt. Så nästa boll träffar jag faktiskt, den tredje missar jag, men den fjärde blev faktiskt en bra träff så jag slutade med den.. haha alla bb-killarna tyckte detta var jätterolig underhålling. Där står jag en svensk tjej som inte kan någonting om baseball och försöker träffa bollen som deras coach kastar mot mig. haha men jag lyckades iaf träffa två av fyra, och dom kom fram och berömde mig efteråt så det var roligt! Fast jag ska nog tänka mig för innan jag pratar med dom under deras träning nästa gång haha.


Kommentarer
Postat av: Micke

I MADE IT TO TOP TRE!!!! :p haha! nej men vi har fan kul tillsammans, garvar alltid =)

2011-03-24 @ 05:07:31
URL: http://gnissim.blogg.se/
Postat av: mum

:) Bra jobbat gumman !!

2011-03-26 @ 08:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0