Emmy - veckan som gått

kände mig förkyld i måndags, tränade inte utan sov typ hela dagen. tisdag kände jag mig mycket bättre så jag körde ett riktigt riktigt bra banpass men i slutet av passet så sträckte jag vaden. musklerna började krampa och det gjorde jätteont. jag kunde inte ens jogga ner... behandling, vila från löpningen ons och tors, behandla med voltaren salva, ultraljud, laser, massage, stretch och övningar... i fredags så kändes det inte mycket bättre än vad det gjorde i onsdags då det gjorde ont att bara gå. men jag tejpade och försökte köra en uppvärming... det gick mindre bra.

Jag ville inte följa med till Boston för jag visste att jag inte skulle kunna springa, och det är inte kul att sitta på sidan av banan och se alla andra springa när man själv är skadad... men inga argument fungerade på coach så klockan tre på fredagen satte jag mig på team bussen tillsammans med alla andra. lagom glad.

Men helgen blev bra trots allt. tjejerna och killarna tävlade på olika arenor så jag åkte till killarnas arena både lördag och sönda, på så sätt behövde jag inte se de andra tjejerna springa 800m loppet jag skulle ha sprungit... istället så befann jag mig i en arena full med killar och det kan jag ju faktiskt inte klaga på.
Höjdpunkterna med helgen var supergod mat på Panera, ögongodis på hög nivå, ingen kö till tjejtoan, trevlig middag tillsammans med Lissa och Micke (vi satt vid baren och åt italiensk mat och skrattade lika mycket som vanligt), hot tube, film kväll tillsammans med alla på hotell rummet, sushi på Star Market, och mycket mycket mer.

plugg plugg plugg, fick två timmars plugg avklarade imorse innan tävlingarna drog igång.

plugg vatten och snacks hjälper mig att fokusera

min utsikt under pluggandet.

Min dumma vad, har en tjepning som avlastar de inflammerade musklerna. bläää vad trist att bli skadad när man är i toppform och vill springa snabbt, snabbt, snabbt!

12 bitar Philadelphia rolls, för ca 50 kronor! jag åt sushi både lördag och söndag ;)


Kommentarer
Postat av: Mallan

Ja den sushin kommer man ihåg:) Mums!

Vad synd att du inte kunde springa ;(

krya på dig!

Kram!

2011-03-07 @ 22:33:26
URL: http://manhattangirl.blogg.se/
Postat av: Mallan

Ja den sushin kommer man ihåg:) Mums!

Vad synd att du inte kunde springa ;(

krya på dig!

Kram!

2011-03-07 @ 22:55:10
URL: http://manhattangirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0