Emmy - MAAC

Förra helgen så hade vi våran conference. På lördagen så sprang jag 4x800m stafetten.. hade sista sträckan och när jag fick stafettpinnen så låg vi på tredje plats, sakta men säkert så jagade jag ikapp tvåan.. med 300m kvar så passerade jag henne och sprang in oss på en andra plats. kontrollerat lopp som kändes bra.

På kvällen så åt hela laget middag tillsammans på Macaroni grill, en restaurang som man får rita på borden vilket såklart är jätterolig underhållning när man väntade på maten... efter middagen hade vi möte om dagen resultat och sedan gick jag och la mig för jag var dötrött.

Söndagen var intressant, hade tre lopp framför mig och var riktigt nervös när jag satt och väntade på att få värma upp... 800m gick bra, saktade in på 2.13.56 och kom tvåa.. när jag gått i mål så skakade jag ur syran ur benen sedan sprang jag lite över häckarna och gjorde mig redo... när jag typ 10 minuter senare ställde mig i startblocket redo att springa så var jag fortfarande andfådd efter 800m loppet hahaha.. första 200m på häcken kändes bra, men sedan så dog jag totalt.. herregud när jag kom i mål så slängde jag mig åt sidan och halft dog... tog iallafall poäng på 400m h så det var värt att springa, allt för laget!!

en timme senare så var det dags för 4x400m stafetten, jag hade tredje sträckan och var verkligen jättetaggad men sjukt trött... såg framför mig en löpsedel med titeln "Manhattan athlete spydde mitt under loppet", för det kändes verkligen som jag skulle göra det... sprang dock väldigt bra (57.50) och vi slog nytt rekord!!!

Sammanlagt så samlade jag ihop 30 poäng till laget (2 andra platser, 1 första och en femte) så det var riktigt bra jobbat av mig. Jag är mest stolt över att jag klarade av den tuffaste trippeln på två timmar haha!!!!

Kommentarer
Postat av: mum

Härligt empan, never ever giv up

2011-05-13 @ 19:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0