Emmy - visa ord!

trodde aldrig jag skulle tycka att det var tråkigt att avsluta en kurs, men nu tycker jag faktiskt det.
Kommer sakna kinesiologin och sport filosofin, jätteintressanta ämnen med roligaste och mest inspirerande läraren. Hon är verkligen bäst och jag ser fram emot att gå på hennes lektioner för jag lär mig huuur mycket som helst samtidigt som jag har jättekul.. det går inte en lektion utan att jag skrattar åt allt hon har att berätta! 

Idag på kinesiologi provet så fick vi ta del av dessa visa ord:

This is a story passes on by an old Cherokee to his grandson. It went like this:

he said: my son, the battle is between two Wolves inside us all,
one is evil. it is anger, envy, jealously, sorrow, regret, greed, arrogance, self-pity, gulit, resentment, lies, false pride, inferiority, superiority and ego.
One is good. It is joy, peace, love, hope, truth, serenity, humility, kindness, benevolence, empathy, geerosity, compassion, and faith.

The grandson thought about it for a minute and then asked his grandfather: which wolf wins?

The old Cherokee simply replied: "THE ONE YOU FEED"



och idag på sport filosofin så berättade hon i slutet av klassen om sin livsfilosofi.
Hon tog fram en tom glas skål, stenar i olika storlekar, sand, och en påse med någonting i som vi inte fick se...

Sedan så börjar hon att lägga ner de största stenarna i skålen, sedan lägger hon ner små stenar, och sist så häller hon i sanden tills hela skålen är full... Sedan förklarar hon att det är såhär hon ser på livet: vi har ett liv (glasskålen) som vi måste fylla med massa saker, det gäller att göra plats åt de största och viktigaste sakerna först (for om man tar alla små saker, sant och annat skit så får inte det viktigaste plats), sedan så har man saker son inte är så viktiga (de mindre stenarna), därefter så har man alla måsten som ska få plats också (sanden)...

Sedan så tog hon fram påsen, och tog fram en öl. hon hällde ner ölen i skålen och frågade om vi visste varför hon hade med en öl i det hela...svaret var: no matter how much things you try and fit into your life, there is always room for a beer (vilket såklart betyder att hur mycket vi än har att göra så finns det alltid plats for some fun). ALLA applåderade och skrattade tills de grät, hon är verkligen bästa läraren här på skolan, utan tvekan!!!



jag är sådär bubblande glad... börjar inse att terminen lider mot sitt slut samtidigt som det är mycket kvar innan det är dags att åka hem. men jag mår bra, väldigt bra och det händer roliga saker varje dag! Nu ska jag hälla i lite sand i min skål, sedan ska jag iväg och mata den bra vargen och vrida på dom stora stenarna i skålen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0