REGIONALS IN OREGON!!!

Jag var nummer 63 pa listan innan dom uppdaterade den infor Regionals och jag kom med som nummer 46. Valdans forvanande for bade jag och coach trodde att jag var klar for den har sasongen efter var Conference i Colorado. Listan andras eftersom manga valjer att avsta att tavla i en gren, om dom ar med pa fler an en lista, och sen kan nagra vara skadade o s v. Det ar darfor listan andras och manga som inte ar topp 48 efter sasongen ar slut kan komma med anda eftersom lopare som ligger fore en pa listan kan springa en annan gren. Sofia Oberg tex. hon var med pa bade 1500m listan och 800m listan men valde att springa 1500m pa Regionals.

Regionals ar en stor tavling som man maste kvalificera sig till for att fa springa pa. Dom har delat upp USA i tva delar, vast och ost, och topp 48 i varje gren far springa. Har ar lanken till  #EAST# och #WEST# listorna sa att ni kan klicka er runt och se hur det fungerar och vilka som kom med. Manga svenskar ar har och springer. Stotte pa Sofia Oberg igar pa flygplatsen nar vi skulle hamta vaskorna. Mary, Lovisa och Klara fran SMU ar ocksa har :) Fatima ska ocksa hoppa langd tror jag om jag inte har helt fel :)
-----> Pa Regionals så springer man åttondelsfinal. Om man springer bra, tidsmassigt, eller vinner heatet sa gar man vidare till fjardedels final dagen efter, pa 800m i alla fall, 1500m har en dag i mellan loppen...   24 lopare gar vidare till fjärdedels finalen.  Topp 12 loparna fran fjardedels finalen gar vidare till Nationals. Topp 12 från båda regionerna, east and west kommer till Nationals och springer semifinalen där 12 går vidare till finalen som hålls samma helg. Nationals ar senare i sommar, 10-12 juni. Mycket info men tankte att det kunde vara roligt for er att veta hur det gar till har borta i us and a.
GO AZTECS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0