Mountain West Indoor Championship 2012

Vårt lag kom trea av sju lag. Vi var ett litet lag men vi kämpade på bra. "Winning is not everything, but the effort to win is". Jag sprang 800m, DMR (800m), 4x400m. I fredags var det 800m försök, jag sprang på bra, kom femma i mitt heat och eftersom vårt heat var snabbast kom jag vidare på tid till finalloppet. Jag sprang på 2.12. En timme senare sprang jag 800m i DMR(1200m, 400m, 800m,1600m) stafetten. Vår första tjej startade alldeles för fort, ledde första två varven men dog totalt. Vi låg rejält efter och fick kämpa för att komma ikapp och vi slutade som sexa, tack vare Marianne's fina avslut.

.

Finalen på 800m gick inte alls lika bra som jag hade hoppats på. Redan på uppvärmningen kände jag mig seg, så jag gjorde inte lika många stegringar för att "spara" mig till loppet. Vilket jag inte skulle ha gjort, tydligen ska jag köra extra många stegringar för att få bort tungheten i benen. Loppet kändes tungt och jag hade ingen spurt. Slutade 8a, riktigt besviken efteråt. Joggade ner med tårar rinnandes längs kinderna, när jag kommer tillbaka får jag höra att jag ska springa 4x400m stafetten. (Story of our lives). Jag börjar värma upp igen, kör några stegringar sen är det dags. Vi sprang asbra och kämpade som bara den! Riktigt roligt att få avsluta helgen med ett dundrande 400 meters lopp, det fick mig att känna mig bättre efter mitt dåliga 800m som var en stor besvikelse. Annars var det en bra helg, vårt lag gjorde bra ifrån sig, Coacherna var glada och stolta och vårt lag fick mycket beröm från personer runtomkring! GO LADY AZTECS!!

http://www.flotrack.org/coverage/248336-2012-Mountain-West-Indoor-Track-Champs/video/612616-W-4x400-F01-Boise-St-San-Diego-St-Crazy-Finish

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0