Running through the pain

Även denna vecka har gått fort. Jag gör inte mycket annat än tränar, pluggar och sover om dagarna. Igår gjorde jag ett till bra träningspass, 3x2km med 6 min joggvila. Tider: 7.20, 7.10, 7.06. Baaam! Känner mig i bra form. Enda problemet är att min fot har börjat göra ont, samma ställe som förra bansäsongen. Riktigt frustrerande. Jag opererade min högra fot för samma symptom som jag har nu, blev bättre, men nu är det andra foten som gör ont. Jag cyklade och körde benstyrka idag istället för att springa långdistans. Ska springa lite lätt imorgon och se hur det känns. Jag testade att tejpa igår men det hjälpte inte så mycket, men jag kunde ta mig igenom passet med vanliga skor. Det var efter måndagens träningspass det började göra ont så jag tror det kan vara för att jag sprang sista intervallen i spikskor. Hepp hepp, jag får se hur det går. Förhoppningsvis blir det bra snart, eller så kommer dom på något som jag kan göra åt det istället för att köra ismassage och stretcha vaderna hela tiden... Känns som det alltid är något som ska göra ont, smärtan flyttar runt i ben, rygg, knän. Tycks aldrig försvinna. Alltid är det något som ska krångla... Livet som löpare... Eller kanske ska skriva, mitt liv som löpare. Jag avundas de löpare som kan springa hur mycket som helst, och hur långt som helst, utan att få ont någonstans.
Ooooh noooo noo noo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0