TGIF

Jag fick helg igår efter min lektion som slutade klockan elva. Dagens lektion var inställd eftersom fredagar kommer vara frivilliga för dem som behöver göra klart veckans läxa. Mitt mål är att vara klar med läxan varje torsdag så att jag inte behöver kliva upp och gå på lektionen. Läxan måste vara klar varje fredag klockan nio på morgonen, direkt efter lektionen. I can do it!
.
I dag har vi träning klockan 2:

Core / Drills

Mile WUp/ DynStrh

1.5 mile  progressive laps /  6 x80m strides

8 x 400m @ 1:12 (4:30 1500m/4:48 mile )

with 400 m rec jog

.

Efter träningen har vi Red and Black Games som är en årlig tradition. Alla sporter på skolan möts upp och vi blir indelade i olika grupper för att sedan genomföra en slags fem kamp. Man får poäng för de olika grenarna och i slutet utses en vinnare. Efter som vi alla är idrottare blir denna "roliga" fem kamp en väldigt tävlingsinriktad tävling och alla vill vinna. Så alla går runt på tå, rädda för att göra något fel så att laget inte får sina poäng. Haha ganska roligt faktiskt, men samtidigt så känner inte alla varandra så ingen klagar liksom om någon gör något knasigt, utan man ser bara allas ögonbryn resas eller blickar som tittar upp mot himlen. Dom bjuder på mat står det på inbjudan, kommer säkert vara pizza som vanligt, yumm!!

.

En av mina skolböcker ligger bredvid mig i sängen, jag har öppnat den ett par gånger och börjat läsa men jag har kommit på mig själv varje gång tänkandes på något annat. Undra när motivationen för pluggiliplugg kommer tillbaka. Den får gärna komma tillbaka inom den närmsta veckan så att jag kan börja läsa inför alla kommande prov och inlämningar.

.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0