Aztec Invitational

I helgen hade vi vår hemmatävling på 5km. Det var 90 tjejer på startlinjen, jag kom fyra i laget och på 7e plats totalt. Slog personligt banrekord med över 20 sekunder från förra årets pers på banan. Mina ben var tunga men det kändes ändå helt ok. Kolla in videon, runt 11-12 sekunder när jag sträcker ut handen och låter Marianne springa framför mig så att hon inte ska bli instängd. Sen förra året efter ett lopp när jag sprang bredvid henne och öppnade upp en lucka för henne att ta sig förbi alla och slippa bli instängd i starten har jag alltid stått bredvid henne i starten och hjälpt henne från att bli instängd. Jag öppnar oftast fortare än henne så jag ser alltid till att hon är bredvid mig och så fort jag ser att det börjar tajta till sig längst fram i klungan släpper jag förbi henne. Hon är så liten så hon behöver hjälp och jag hjälper henne mer än gärna för det kostar mig ingen extra energi igenom att göra så! Vi är ett lag så vi hjälper varandra! 
 
 
Här kommer lite pics också!
De två tjejerna bakom mig försökte passera mig sista 30 meterna innan målgång men jag tryckte till ett par extra steg och lyckades ta mig i mål före dem. Därav fightingface på bilden haha :)
Sjääälvklart valde de att ha med den här bilden på artikeln med tävlingen resultat haha. fin, jäääättefin.
Jag och några av tracktjejerna som delar ut vatten till alla som sprang 5k community loppet. Det var en bra tävling för oss, varmt, väldigt varmt var det med typ 30 grader men det gick att springa ändå. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0