Besatt i surfning

Jag hade min andra surflektion idag. Förra veckan höll vi till på stilla vatten och övade pop ups, paddling, och hur vi skulle ta oss över vågorna med brädan. I dag gick vi ner till stranden och testade på vågorna. Jag var lite rädd i början men efter ett tag kom jag in i det och paddlade med massa vågor och försökte mig på att stå i farten. Jag lyckades ett par gånger men bara i någon ynka sekund sen föll jag ner i vattnet igen. Jag måste öva på att hitta balansen, men det kommer jag att lära mig ju mer jag övar på det. Jag funderar på att åka till stranden i helgen och hyra en bräda och träna. Jag är helt besatt i surfning, tänker på det hela tiden längtar tills nästa gång jag ska surfa. Det går inte att beskriva känslan som uppstår när man lyckas paddla med i en våg och vågen tar dig och brädan med sig och man bara glider fram. Hur underbart som helst! Nu är jag helt slut i kropp och knopp efter ett hårt träningspass (6x1km) imorse med start klockan sex, alarmet tjöt vid 5.15 och sen iväg på surflektion efter det. Nu sitter jag och mumsar frozen yoghurt från yoghurtland. MUMS! En toppenbra dag, livet leker och jag mår hur bra som helst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0