Livet här hemma

Satt och bläddrade igenom gamla inlägg på vår blogg. Fick mig några goda skratt och sitter nu med ett stort leende på läpparna. Tiden går fort, och snart har jag varit hemma i Sverige i ett år.

Det var en kulturshock att komma hem och börja leva mitt liv här hemma. Allas liv såg annorlunda ut och efter sommaren flyttade jag till Göteborg för att börja plugga en master inom HR, och fick bygga upp ett liv där. Det tog tid innan jag kom in i en vardag och det kan fortfarande komma stunder då jag känner mig vilsen. Det är lite konstigt att fyra år i San Diego kan påverka mig så mycket när jag flyttar tillbaka till Sverige. Eller så är det inte så konstigt, jag bodde ändå där i fyra år, jag byggde upp ett liv och en vardag där. Jag kommer ihåg att jag satt och bläddrade igenom bilder därifrån väldigt mycket första tiden här hemma, jag fick alltid en klump i magen och längtade tillbaka. Nu kan jag titta på bilder och glädjas åt min tid där, utan en klump i magen. Jag kommer kunna åka tillbaka och hälsa på, jag vet att det inte kommer vara samma sak men jag kommer ändå få uppleva allt underbart San Diego har att erbjuda, fast numera som en turist, en gammal Aztec på besök. Kommer bli spännande och se hur det känns.

Nu måste jag fortsätta med min hemtenta. Jag har varit hemma en vecka nu över påsken och har inte fått så mycket gjort som jag borde. Nu har jag en vecka på mig att svara på alla frågor och skicka in tentan nästa måndag. GO GO GO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0